Opprinnelig lagt inn av Nooria
Veldig bra skrevet Lise!
Jeg trives ikke i et rotete hjem . Siden jeg alltid har vært en ganske ihuga likestillingsforkjemper, har jeg i alle år snakket om at man må ha en ganske lik fordeling av oppgaver og at ikke alt skal være på kvinnens premisser.
Etter å ha etablert meg med (en vidunderlig) mann, har jeg funnet ut (som kvinner flest tror jeg) at menn ikke bryr seg om rot og skitt på samme måte som de fleste av oss jenter. Det er greit at vi skal gjøre like mye men da må jeg påpeke (les mase om) hva han må gjøre.
Konklusjonen er at hvis jeg skal ha det så ryddig og rent som JEG ønsker for å trives, og samtidig slippe å mase, må jeg gjøre det selv.
Forresten så gjelder dette på en måte på jobben også. Jeg opplever at vi jenter ofte er mer samvittighetsfulle og mer opptatt av at ting skal foregå på en litt ryddig og skikkelig måte. Dermed sitter vi ofte med apekatten selv.
Ja du ba om svar så nå fikk du det!
Du har nok helt rett Nooria.
Men desverre er det en stor sjangse for at dette "hysteriet" ( det er nok slk de fleste menn ser det) med å ha det så rent og pent hele tiden tapper dere for energi, Slik at dere får mindre energi til det som virkelig betyr noe.
Hva er det som er så stressende med litt rot?
Det bare ligger der , er det i veien for meg så fjerner jeg det.
Jeg og de fleste menn trives best i et ryddig hjem vi også, men sansen som sier at nå er det rotete her slår inn ca. 3 dager etter deres.
Så, ikke mas. Bare la vær å gjøre noe så gjør vi det tilslutt ( i hvertfall gjør jeg det).
Og ikke kritiser for at det ikke er godt nok ( for da kvier vi oss for å gjøre det igjen).
Kjenner flere kvinner som har holdtpå på samme måte som dere helt til de en dag var totalt utslitt.
Først da roet de seg ned.
Er det ikke bedre å slå på bremsene litt før?
Har dere virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å vaske og rydde, kvitt dere med den følelsen om at alt må være så perfekt.
Gjør heller det dere har lyst til.
Det er mye viktigere for meg at Fruen har det bra og er lykkelig enn et pent og ryddig hjem.
Jeg har vanskelig for å tro at lykken ligger i å ha det rent og pent rundt seg.
Jeg tar heller helgevasken på søndag ( eller lørdag)når jeg er utvilt ,enn å tvinge nmeg selv til å gjøre den på fredag når jeg er sliten etter en lang arbids uke.
For meg er det logisk,for kvinner er det vel som å banne kirka?
|