Tråd: Kvinner
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-04, 12:27   #11
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Men desverre er det en stor sjangse for at dette "hysteriet" ( det er nok slk de fleste menn ser det) med å ha det så rent og pent hele tiden tapper dere for energi, Slik at dere får mindre energi til det som virkelig betyr noe.

Der har du nok et poeng... Det må jo kunne gå an å slippe seg litt nedpå... det må ikke være perfekt til alle tider...

Hva er det som er så stressende med litt rot?
Det bare ligger der , er det i veien for meg så fjerner jeg det.

Det er i veien Det er jo forskjell på litt og mye rot da...

Jeg og de fleste menn trives best i et ryddig hjem vi også, men sansen som sier at nå er det rotete her slår inn ca. 3 dager etter deres.

Det tar ikke alltid så lang tid å rydde... ca 3minutter å sitte in i oppvaskemakinen etter hvert måltid... når vi samler opp alt til kvelden, så blir det mye større tiltak å gå i gang, det tar lengre tid, og vi må se på rotet hele dagen...

Så, ikke mas. Bare la vær å gjøre noe så gjør vi det tilslutt ( i hvertfall gjør jeg det).

Poenget er vel ikke at kvinner skal mase om at ting skal bli gjort men at to personer som lever sammen skal kunne bli enige om en måte å gjøre det på som begge kan leve med. Dette innebærer at begge har sine ansvarsomr+åder som de selv har ansvar for å følge opp til de tider de er blitt enige om...

Og ikke kritiser for at det ikke er godt nok ( for da kvier vi oss for å gjøre det igjen).

Det er et veldig godt poeng! Det er viktig at kvinner inser at menn må få gjøre det på sin måte...

Kjenner flere kvinner som har holdtpå på samme måte som dere helt til de en dag var totalt utslitt.

Først da roet de seg ned.

Er det ikke bedre å slå på bremsene litt før?

Absolutt... Men det er så seigt å hente seg inn igjen etterpå i allt rotet...

Har dere virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å vaske og rydde, kvitt dere med den følelsen om at alt må være så perfekt.

Gjør heller det dere har lyst til.

MYe, men med litt insats hele veien, så blir det tid til begge deler!

Det er mye viktigere for meg at Fruen har det bra og er lykkelig enn et pent og ryddig hjem.

At fruen er lykkelig innebærer gjerne litt mer tak i heimen, så hun kan roe seg ned til å ta tak i andre ting?

Jeg har vanskelig for å tro at lykken ligger i å ha det rent og pent rundt seg.

Det er lettere å være lykkelig i ordentlige omgivelser... Og mindre stress...

Jeg tar heller helgevasken på søndag ( eller lørdag)når jeg er utvilt ,enn å tvinge nmeg selv til å gjøre den på fredag når jeg er sliten etter en lang arbids uke.

Enig med lørdag.. (men duverden så deilig det er å ta helg når det er rent på fredag...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat