Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
Nå begir jeg meg inn i en diskusjon som jeg helt ærlig ikke har lest alt av, men tenkte jeg skulle dele mine resultater ved forrige vektnedgang.
Før jeg startet veide jeg 97 kg, tok noen tester hos legen(han var ikke akkurat fan av det jeg skulle begi meg ut på), blodsukker og kolesterol var noe forhøyet(husker ikke verdiene lenger, men det var høyt innenfor normalen), jeg startet på diett, dvs lite karboer(ca 20 g pr dag) og mye fett, bl.a margarin til matlaging, fløte som saus, rømme som dressing ol (Ingen får i meg smør en gang til, gjorde et forsøk denne gangen også, men det smaker jo halvråtten huggorm ).
Etter ca 4 mnd var mange kilo av, alle prøver normalisert og alt var bare vel.
Etter ett halvt år var 17 kg borte, nye prøver og de var like fine.
Min venninne kastet seg på i samråd med lege, hun hadde ett blodsukker på ca 16. Etter ca 2 uker brukte hun kun 1/4 av medisinene, hun hadde gått ned flere kilo i vekt og blodsukkeret holdt seg mellom 6 og 8. Hun brukte samme metode som meg.
Jeg tror som flere her, det er KOMBINASJONEN av fett og karboer som er farlig, ikke bare fett i seg(men ja, jeg er klar over at det er noen sunnere fett enn andre).
Litt på kanten:
Noen som har prøvd å kun spise fett?(regner ikke med det, huff'a meg)
Tror i tilfelle at INGEN ville gått opp i vekt, de ville heller gått MYE på do.
(jeg vet det var litt "off topic", men så for meg situasjonen *GRØSS*)

|