Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-05, 19:43   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jøss - dette visste jeg ikke! (Igjen - jeg må lese DANDR!)

Hva er argumentene til Atkins for de 3 grammene?

Atkins sin egen multivitamin Basic #3 formula inneholder 360 mg - altså 0.36 gram. Han mener det skal være nok. Det er ikke her feilen ligger da ?? At det er en kommafeil ?? Jeg finner ikke 3 gram nevnt noe sted jeg...... har lest kapittelet om vitaminer flere ganger......Men det står kanskje et annet sted i boka ? 360 mg er 600 % av dagsbehovet anbefalt av amerikanske myndigheter. Vet ikke hvor mye Norge har lagt seg på !!

I den norske boka står det at han begynner på doser fra 500 mg .... og at "Nyere forskning bekrefter de langvarige ved å bruke dette næringsstoffet for fettstoffskiftet. Etter min mening er vitamin C hjørnestenen i forebyggende medisin"
Men husk at den norske boka er basert på 1992 utgaven og er utdatert. Det er den siste som gjelder !

Selv spiser jeg 750 mg x 2 - altså 1.5 gram c vitamin pr dag.