Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.
Det er jo ikke riktig. At det ikke finnes medisiner som kan kurere sykdommen, betyr ikke at det ikke finnes medisin. Det finnes mange legemidler som brukes for å breme utviklingen eller dempe symptomene på Parkinsons og Alzheimer, for eksempel.
Kun få prosent har "glede" av en altzheimer medisin. Noen kan ha hjelp ved symtomlindring, men bare for en kort periode. Hjernecellene dør sakte en etter en og man blir ikke så mange år eldre når man først har fått en diagnose. Så de som har parkinson, altzheimer og ms.. blir ikke gamle slik det er nå.
Men poenget er at vi lever lenger enn noen gang for det. Selvfølgelig hjelper det at man har mulighet til å kurere kreft, hjertesykdom osv.
Men er man feit.. derimot, er ikke oddsene for en lang alderdom særlig stor. Det viser statistikken.. Når jeg tenker meg om er det sjelden jeg ser feite åttiåringer for å si det sånn 
|