Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
Det er UTROLIG viktig å ha et balansert syn på saker. Å kjøpe kun det man leser i anerkjent forskning, på universitet, på skole...er ikke nok. Det er forferdelig mye forskning som ikke er UAVHENGIG og spesielt i disse miljøene. Man må prøve så godt man kan å se det store bildet og aldri stole blindt på noe.
Jeg har lest og lest og lest og er en amatør, men jeg plukker opp sammenhenger for å se det store bildet. Jeg tar sikkert feil om enkeltsaker, men det blir mer og mer klart for meg at det er en rød tråd i saker. Jeg er en som ikke uttaler meg før jeg har sjekket nok opp i saken til at jeg forstår sammenhengene og har noe å henge ting på.
Kroppen filtrerer all mat som kommer inn den og det er en fintunet mekanisme. Vi blir ikke syke fordi vi har feil gener. Vi blir syke fordi vi utsetter kroppen for stress som forårsaker sykdom. Når mattilsynet kan uttale at det ikke kan sannsynliggjøres at aspartam er helseskadelig og folk gjennom 25 år har rapportert om lidelser som slutter etter at de slutter med aspartam...ja hva slags forskning er det !! Og dette er ikke et enkelt-tilfelle.
Igjen sier jeg: Spis naturlig, spis ren mat, spis det vi har spist siden tidenes morgen...
Etter å ha kuttet karbo og spist bedre mat med MYE mer fett har jeg:
1. mistet fot, hånd og armhulesvette og lukt
2. ingen hard hud på beina lenger
3. ingen ørebetennelser eller forkjølelsesår lenger
4. slutt med tørr hud
5. jevn høy energi hele dagen
6. 9 måneder siden forrige sykdom
7. Perfekt magefunksjon
osv, osv
Om ikke dette indikerer en kropp som virker bedre så vet ikke jeg.
Jeg steker maten snilt, holder meg unna tilsetninger, drikker vann, spiser ikke dårlige flerumettede fetter, mer tran, olivenolje, smør og melkeprodukter, mer grønsaker, mindre frukt, mer nøtter
Legemiddelfirma vil ha oss til å akseptere vår sykdom og leve under medisinering for å overleve. Jeg aksepterer ikke dette. Mat er medisin !
|