Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-08, 23:34   #122
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Tips til nybegynnere

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Er det dumt å IKKE øke karbo inntak etter hvert? (ketolyse). Skal prøve å få tak i boka imorgen på biblioteket

Jeg unner meg bare posesauser med MAX 6 karbs per 100 gram, noe jeg spiser i små/normale mengder. Prøvde å lage bernaisesaus fra scratch.. smakte smør :P

Hvis jeg liker det jeg leser i ketolysekuren, handler jeg nok pakketilbudet på ketolyse.no Begynte med fedon, men følte ikke det passet meg helt etter å ha lest boka hans...

Det går helt fint å holde karboinntaket konstant - men det er vel ikke heeelt uvanlig å bli litt matlei etterhvert, så da tror jeg mange synes det er fint å kunne øke litt

Du får kjempegod saus hvis du for eksempel koker ut panna etter å ha stekt kjøtt med litt fløte eller creme fraiche (går ut fra at du spiser melkeprodukter), kanskje med litt ekstra krydder. Tror det finnes en egen saustråd i oppsrkiftsforumet også, mye inspirasjon der Hvis du går ned med posesaus, går det sikkert fint - men det kan være lurt å sjekke selve innholdsfortegnelsen i tillegg til karboinnholdet. Mange overraskelser som kommer rekende på en fjøl når man begynner å bli obs på sånt... Ikke minst inneholder posesauser/halvfabrikata ofte mye salt. På Ketolyse, spesielt i begynnelsen, bør du heller bruke Seltin enn vanlig salt.

Ketolyse er en fin-fin kur, synes jeg da. Men det er en restriktiv kur - ganske enkel å forholde seg til for den som ikke vil lure på hva man kan spise og ikke spise, men antakelig litt slitsom for den som har stort behov for mer variasjon i kosten. Men så er det da også en kur som er beregnet for en begrenset periode, mens for eksempel Fedon er mer en livsstil. Ganske vanlig å gå over til en Fedon-variant etter at man har slanket seg ferdig på Ketolyse.