Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 07:32   #126
Magga Dutti
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du forstår ikke helt hva jeg skriver. Problemet er at det generelt er gjort lite eller ingen forskning på sammenhengene mellom HC/LF-kosthold og lidelser. Grunnen til dette er jo åpenbar; HC/LF-kosthold er det offisielt sunne og nåde den som setter spørsmålstegn ved det.

Jeg har en god venn som er nevrolog og har drevet forskning på bl.a. demens i flere år. Ifølge ham er det ingen som har angrepet problematikken rundt et "normalt" (HC/LF) kosthold og f.eks. demens. I motsetning til deg er han ydmyk i forhold til hva man vet og ikke vet om denne type lidelse. Jeg antar ydmyketen øker proporsjonalt med kunnskapen.

-

He, he. Ja sikkert.
Ja, du har nok rett i at det ikke er gjort mye forskning på feltet, og mitt poeng er at enn så lenge så vet vi ikke om det er noe i hypotesen. Jeg skriver jo at det er mye mylig det er en sammenheng, men at man så langt ikke vet. Vi er vel egentlig ikke så uenige, tror jeg. En annen årsak til at det ikke er gjort så mye forskning er sansynligvis at det er ingen til å betale denne forskningen. Det er ingen legemiddelfirma som ønsker å sponse slikt. På samme måte er det ingen forskning som viser at miljøbehandling fungerer like bra og kanskje bedre enn pillene, selv om alle som jobber med dette ser det i praksis. Ingen legemidler sponser slik forskning, for det tjener man ikke penger på.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat