Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 08:23   #70
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: FBI NRK: om aspartam

Tusen takk for linken! Jeg tror jammen vi skal bytte ut vitaminbjørnene vi gir barna!
Jeg er i allefall fornøyd med at ting er bra merket her i Norge, så vi har mulighet til å velge bort aspartam og andre ting vi er skeptiske til.
For min egen del, så velger jeg sukkerfri brus når jeg skal ha brus. Det er det to grunner til. 1: Jeg blir så urolig av sukker, blir også merkbart deprimert når blodsukkeret faller etterpå. 2:Jeg drikker brus så sjelden at jeg ikke er altfor bekymret over mengden aspartam jeg får i meg. 1-2 halvlitere i måneden er innenfor det jeg synes er ok. Men jeg kunne ønske at det fantes et aspartam-fritt alternativ!

Vedr gener, så henger jeg meg litt på hva noen sier om det at fedme er arvelig, betyr bare at man KAN bli overvektig hvis man spiser feil, ikke at man blir det uansett kosthold og trening.

Jeg er overbevist (kommer fra en blanding av fagbøker om kosthold og egne og andres erfaringer i min omgangskrets) om at lavkarbo kan redusere både symptomer på sykdommer og hindre trigging av sykdommer. Jeg opplever at mange tror vi spiser null-karbo. Men for meg handler det om å ta vekk de verste karbofellene og gå over til mer ren mat. Jeg kjenner mange som spiser nesten nøyaktig det jeg spiser, men som i TILLEGG spiser poteter, ris, loff ved siden av middagen.

De rundt meg som ikke har forståelse/interesse for lavkarbo, er enten ikke veldig plaget av sykdom nå, eller de er plaget, men kanskje nettopp derfor engstelige for å gjøre noe annet enn det legen sier. Og legen sier:"Ta det med ro en stund og ta disse pillene".

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat