Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 12:37   #166
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Om noen av mine nærmeste hadde vært den ene av de 50 ville jeg ha jublet..... Om den ene var en jeg ikke kjente, ville jeg enda ha jublet.. Kanskje er det den ene som gjør at jeg ikke tør å slutte med å ta statiner... Denne diskusjonen har bare ført til at jeg blir enda mer usikker på hva som er riktig, og hva som er feil i de rapportene jeg har lest. Ingen av oss kan vel så mye at vi tør å forfekte en sannhet så langt

En ny medisin med de bivirkninger som statiner har hadde aldri blitt godkjent på basis av slike tall. 2% er fryktelig dårlig, tilnærmet uvirksom og antagelig da indirekte, altså ikke grunnet reduksjon av kolesterolnivået.
Jeg har prøvd å forklare i denne tråden at kolesterol IKKE er årsaken til Hjerte og karsykdommer. Det er kostholdsgrunner til at kroppen er nødt til å bruke kolesterol til å reparere skadene. Mange her på forumet kan fortelle om at de har fått en betydelig bedre helse etter å ha endret kosthold, UTEN bruk av kolesterol. Altså uten bruk av medisiner.

Det med mat som medisin er nå min grunntanke som jeg ennå ikke har fått bevis for at er feil, snarere tvert imot.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat