Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Her er vi 100% enige.
Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til Anthony Colpos teorier. Går de ut på at to personer som veier like mye, med likt energiforbruk vil beholde/øke/minke kroppsvekt i takt hvis de inntar nøyaktig samme mat?
Med forbehold om at jeg har misforstått noe: Hvis det er teorien hans tror jeg han tar feil!
-
Anthony Colpo (Fat loss bible) er en kritisk kar som har prøvd å se på forskning som støtter teorien til Atkins. Han finner ingen forskjell på vekttap når man ser på en gruppe mennesker og samtidig har kontroll på kaloriinntak. Han er lavkarber. Jeg trodde han hadde feil, men det han kommer med av argumentasjon er solid.
Så fett gjør ikke at man forbrenner mer, det gjør at man spiser mindre. Dette viste også 3-diets slankestudien vi snakket om her tidligere. Den viste at de på lavkarbo ikke spiste flere kalorier, uten å slanke seg. I tillegg er det en svakhet i slankestudier at man ikke får rapportert inn all matinntak. Ofte er det slik at spiser man lavfett og "sulteforer" seg er det lett å sprekke og at slike sprekker ikke blir rapportert inn.
http://www.anthonycolpo.com/
|