Opprinnelig lagt inn av Begod
Jada, jeg vet at jo mer jeg gjør hjemme jo bedre.
Men, problemet er at jeg syns det er unødvendig å rydde og vaske når fruen mener det er nødvendig( de 3 dagene).
*ler* hvor har du den ideèn eller forestillingen om tre dager fra? *nysgjerrig*
Rydding er jo så mangt..... Det kommer jo an på hvordan utgangspunktet er... -er det ryddig, så er det jo bare litt orden og struktur på oppgavene som skal til for å holde det ryddig (feks rydde etter seg mens en lager mat og sette inn i oppvaskemaskinen når en er ferdig å spise... Sitte oppvaskemaskinen på om kvelden, og tømme den mens en lager frokost om morgenen... Så holder en jo orden rundt seg... Og ikke minst: ta med barna på rydding av leker når det er leggetid...så er de også unna veien. Når det gjelder post og aviser som flyter, så legges de i gjennvinningsposen når en er ferdig med det... tar det etterhvert, så blir det ikke rot.. )
Jeg tenker med gru på hvordan det hadde sett ut her etter tre dager uten rydding... Vi lager all maten fra bunnen av med alt det avfall det medfører... om ikke noen tok det av benken på bare to måltid, så ville det ikke være plass til å gjøre noe, jeg ville ikke orket å lage mat.. for det var jo bare skitne kjørler... nei huff.... og for ikke å snakke om en toåring som får et ryddig rom til å se bombet ut på 4 minutter (har tatt tiden.. )
Så når jeg gjør det alikeveld fordi hun maser så er ikke jeg særlig lykkelig.
Blir sur og tverr, hater mas, og greier overhode ikke å kose meg over at det ble rent og pent etter på.
Det skjønner jeg godt. Ikke kjekt å bli mast på.... Men det er "fortjent" om jeg kan bruke et sånt ord om personen ikke tar sin del av oppgavene..
Her kan dere bruke andre strategier, som ville fått de fleste menn til å vaske og rydde med forventnings fulle smil .
I know... Er ikke det en naturlig følge av at vi blir mer opplagte da? Mange sier at kvinner ikke skal "spille på slikt", men jeg tror det er en naturlig følge av det å ligge fra seg stresset og irritasjonen...
Trives best når det er ryddig, jeg også.
Men at det er litt ruskete plager meg ikke. Det er vel det som er forskjellen.
Går greit med litt rusk, men det er jo så kjappt å få unna likevel når det er så lite....