Sv: NRK1 kl: 19:30 - aspartam kan føre til overvekt
Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.
Vi kuttet ut all aspartam da jeg leste her at de har puttet det i CL igjen også... Og vi har forklart de eldste barna våre at det ikke er bra å få i seg. Fikk masse reaksjoner fra folk rundt fordi vi hadde skremt ungene våre. Det har vi ikke gjort, det handler om bevisstgjøring på kropp, helse og kost fra vår side. Er dette feil synes dere? Har sagt til dem at de ikke får lov til å drikke lightrus, spise Extra tyggis og sukkerfie pastiller med aspartam. De synes dette er HELT greit og aksepterer det fullt ut, fordi de vet at mamma og pappa er opptatt av at vi spiser sunt og riktig, akkurat som vi gjør med mat, at fett er sunt osv...
Nei, jeg synes ikke det er feil. Hvor skal ungene lære hva som er bra og ikke bra for kroppen om vi ikke forteller dem? Det er jo ikke skremselspropaganda, det er reelle problemer som følger bruk av aspartam.
Jeg har en liten en som tåler tilsetningstoffer dårlig pga allergi og astma og vi er veldig restrektive på både aspartam og andre tilsetningsstoffer og jeg blir stadig stemplet som hysterisk av min mor.. Men det (unnskyld uttrykket) driter jeg i fordi det er mine barns helse som er viktig for meg, ikke hva andre mener 
|