Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 10:17   #270
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Ja selvfølgelig. Det er jo disse dyrene man forsker på for å finne medisiner. Hørt om laboratorierotter? Mus? Apekatter? Disse blir utsatt for div. for å provosere fram sykdom, slik at man kan finne medisiner.

I dag er det meget vanlig at hunder får dia2 og hjerteproblemer fordi de spiser som eieren. Men nå har jeg sagt før at sykdom relatert til fedme - har en klar årsakssammenheng... maten

Kremt. Jo, jeg har hørt om forsøksdyr, men vi snakket jo begge, som sagt, om ville dyr, dyr i naturen som som du sels sier spiser hundre prosent naturlig! Jeg vil gjerne se noen dokumentasjon på at disse får de sykdommene jeg nevnte! Og jeg prøver ikke å være sarkastisk, jeg TROR ikke at de får dem, men om det finnes noen dokumetasjon på at ville dyr, ikke i fangenskap, ikke husdyr, ikke forsøksdyr, men dyr som lever et uforstyrret liv i savannen, skogen, jungelen; At disse får nevnte sykdommer! Jeg har vondt for å tro det, men jeg er åpen for alt

Ja det skjer hos ville dyr også. Men det er jo sjeldent å observere for de får ingen medisinsk hjelp og dør raskt...

Igjen, dokumentasjon please!

Eh??? Feit av intravenøst? Har fått det mange gager og da går jeg ned i vekt faktisk. Han veide 114 kilo da han døde...ikke matchvekt akkurat.

Han veide vel i overkant av åtti kg da han ble lagt inn. Han samlet vann mens han lå i koma, dette er ingen hemmelighet. Han hadde også en infeksjonsrelatert hjertesykdom, det er heller ingen hemmelighet, men han var stadig vekk i kontroller, og blodårene hans var fri for blokkader til den dagen han døde. Mest sannsynlig holdt han sykdommen i sjakk på grunn av et sunt kosthold.
Han døde av et slag mot hodet. Det er ikke så uvanlig når du slår hodet i isen, og ikke minst er en gammel mann. Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt diskuterer det, men de som satte ut påstander var en nasjonal veganer-forening, og man kan jo trygt si at de hadde egeninteresse i det!

De gjør faktisk det.. snakk med en dyrlege Hunder blir demente faktisk.

Igjen! VILLE dyr! Dyr som fanger sin egen mat, løver f.eks, ikke sirkusløver, men de som lever på savannen.

Det er jo merkelig at en stor avis som new york times enda i dag svever i den "vilfarelsen" at han veide 114 kilo da.. eller 18 stones

Den samme avisen som trykte en (dårlig) karikatur av Barack Obama som muslimsk terrorsit? I rest my case

Jeg må uansett si at jeg stiller meg totalt ydmyk overfor et så stort tema som berører oss i så stor grad som kronisk og dødelig sykdom.
Men samtidig er jeg så utrolig enig i det Energibunten skriver. Det hjelper lite å slå seg til ro med at man har en sykdom, uten å gjøre det beste ut av situasjonen og gi opp alt håp. Jeg har mange i nærmeste familie som har og har hatt stygge sykdommer, men jeg kan ikke, uansett hvor mye empati jeg har for dem, og hvor glad jeg er i dem, ikke overse at livsstilen deres har vært en stor faktor for hva som har skjedd.

Angående mutasjoner i cellene, så oppstår disse på grunn av oksygenmangel i cellene. Noe av det kan komme av miljøet rundt oss, men det kan også komme av feil mat. Det første tilfellet av kreft ble oppdaget for mindre enn hundre år siden, det sier ikke dermed at det ikke fantes kreft før den tid, men det virker som om dette er eskalerende i vesten. Man finner heller ikke kreft hos urbefolkninger som ikke er eksponert for vestlig livsstil. Det er jo noe å tenke på

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat