Tråd: Uhøflig?
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 10:51   #3
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Uhøflig?

Jeg synes ikke du er uhøflig. Man må selv ta ansvar for hva man putter i munnen. Dette går kanskje mer på de andres usikkerhet, for kanskje hun var redd for at maten ikke var bra nok for deg, at du ikke ville synes det var fullverdig middag å bli servert.
Når jeg og mannen min skal til mine svigerforeldre er svigerfar ofte på pletten med kommentarer som:"Dere må jo kunne kose dere litt", "Dette er vel ikke sunt nok for dere, kanskje?!?", "er det nødvendig å nekte seg så mye hele tiden da?"
Dette har jeg tenkt på og jeg vet at dette er han som er redd for å ikke kunne skjemme oss bort med bra nok mat, for han har ikke satt seg inn i hva vi tenker om mat. Han er redd for at vi bak ryggen hans skal snakke om hvor fæl mat han serverer.
Samtidig er veldig overvektig og han en rekke sykdommer som følge av dette.

Jeg føler det er enklere å fortelle at jeg blir dårlig av å spise mye karbo, for det er veldig sant. Jeg blir urolig, deprimert, vondt i magen og får veldige humørsvingninger. Dette har de mer forståelse for, enn hvis man sier man skal slanke seg.

Min opplevelse er at de med god selvtillit og som føler at de er bra nok for andre mennesker, i form av sin egen person, ikke har noe problem med at folk velger bort enkelte ting av maten de serverer.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat