Tråd: Uhøflig?
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 14:04   #15
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Uhøflig?

Opprinnelig lagt inn av Sophocles, her.

Tusen Takk for svar, folkens! Det hjelper å vite at det er andre som meg Og alt "styret" ang hva jeg spiser og ikke spiser gir seg vel etterhvert. Som regel går det jo veldig bra, ofte serveres det jo salat til det meste.
Jeg lurer på om det kan være at andre får dårlig samvittighet (eller noe) av at vi er så standhaftige, mens de spiser kaker? At vi ødelegger moroa litt for dem, på en måte?

Ja, det tror jeg absolutt, at folk får dårlig samvittighet. I det minste så opplever jeg at hvis jeg sier nei takk til ris eller poteter, så begynner folk å forsvare seg om hvorfor de spiser ris og poteter og hvor lite de egentlig spiser. Det er ikke jeg som starter en ernæringsdebatt, for som man ser her inne i forumet også, så har folk veldig forskjellig opplevelse av hva som er sunt og hvorfor. Jeg lar folk spise det de vil, hvis de spør om min mening, så får de den.
Det kan virke som om folk som vet at de spiser (i beste fall) delvis usunt, tror at vi som forsøker å spise sunt, fordømmer dem. Og at de derfor vil forsvare seg og få oss til å gi etter og være usunne, vi også.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat