Tråd: Sjokoladosis!
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 18:45   #20
rebekah
Juniormedlem
 
rebekah sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 40
rebekah er på en erverdig vei

Sv: Sjokoladosis!

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg pleier å regne 1 karbohydrat pr. eggeplomme. Det er vel litt karbohydrat å regne med i sukrin også?

ja.. det står jo i "reglene" at dersom det står NULL karbo, så skal du regne EN for sikkerhets skyld... så du gjør sikkert lurt i det. (men svart på hvit i alle tabeller inneholder plommen NULL karbo)... og sukrin tror jeg ikke blir tatt inn i cellen en gang. det går ned i magesekken, videre i tarmen og blir raskt tatt opp i blodet. Men kroppen mangler evnen til å gjenkjenne det som sukker, så det går videre med blodet til nyrene hvor det skilles ut i urinen... altså uten å ha vert innom forbrenningen/metabolismen vår. I tillegg har det, i følge nettsider og næringsinnholdoversikten, NULL innvikrning på blodsukkeret(NULL G.I.), og NULL kalorier og er egentlig ingen sukkerart i det hele tatt... så jeg vet ikke jeg...?

FRA NETTSIDEN: http://www.sukrin.no/hva.html
"...Sukrin er betegnet som karbohydrater, men oppførerer seg ikke som vanlige karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilt ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke telle med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater..."

"... Sukrin gir ingen blodsukkerstigning, og påvirker heller ikke insulin-utskillelsen. Sukrin kan derfor trygt brukes av diabetikere. "

"...Sukrin (Erythritol) finnes i små mengder i frukter og andre matvarer, men ikke så mye at man kan utvinne det i store mengder. Man bruker en bakteriekultur for å fermentere karbohydrater (glukose), som da blir omdannet til Erythritol. Det blir renset, krystallisert og tørket, og resultatet er et rent produkt, Erythritol.
Dette er samme prosess som vin, ost og yoghurt går gjennom, og er derfor helt naturlig. "

__________________
Life isn`t about waiting for the storm to pass...
It`s about learning to dance in the rain.
rebekah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat