Sv: Ketose til Lindberg
Hei MHM, jeg har sett at du har hatt god årning på Fedon! Jeg prøver å legge meg på en mer Fedonsk variant, men det er ikke bare lett etter så lang tid på Atkins, selv om det mer og mer slår meg at Fedon ikke er ulikt Atkins vedlikehold, men jeg kom aldri så langt som å praktisere det selv, forsåvidt.
Det er en ting jeg har lurt litt på, og som boken ikke gir noen klare svar på. Jeg spiser verken frukt, noe slags korn, melkeprodukter eller søtning, disse matvarene gjør meg svært uvel. Kan jeg da tillate meg mer fett? Som bacon en gang i blant, og ikke nødvendigvis de magre kjøttypene?
Det føles greit så langt, men uvant med belgefrukt igjen, enn om det er veldig godt. Jeg har bare fått ett problem, har fått luft i magen igjen , og det har jeg ikke hatt siden før jeg la om til lavkarbo for over to år siden. Ikke like voldsomt som før, men fortsatt nok til at det er litt sjenerende... Jeg har spist på denne måten i snart tre uker, og føler meg ellers helt super, blodsukkeret er helt stabilt (jeg er insulinresistent) og den større variasjonen er flott, men så er det altså dette. Jeg spiser belgefrukt omtrent hver dag, ikke så mye om gangen (50-100 gram hver dag, eller mindre), da også peanøtter. Kan dette være årsaken?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|