Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-08, 09:25   #1
BMS!
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 50
BMS! er på en erverdig vei

Søtningsmiddel vs sukker?

Hei og god søndag....

Ja, jeg klarer ikke helt å få tak i dette jeg.... Har en følese at mange av dere bruker nokså ofte søtningsmiddel, men det kan godt være ett inntrykk jeg har fått i oppskrifter etc. behøver jo ikke være slik allikevel da.

Men dere kloke damer og menn, bruker dere mye kunstig søtning og i så fall hva bruker dere, og til hva?

Vi i heimen her bruker ikke noen form for kunnstig søtningsmiddel som vi tilsetter maten med viten og vilje, jeg syns jeg har nok med alt søtningen jeg får i meg ufrivillig fra matvarer etc. Ikke har vi drukket lettbrus heller (sikkert grunnen til at jeg er meldt inn her.....) , men jeg er utrolig skeptisk til søtning, men det er også fordi jeg vet så utrolig lite om temaet igrunn....

Vi bruker sukker/fruktose. I smoothies f.eks. har jeg aldri brukt fruktose før i går, men jeg klarte ikke la være i og med at jeg skulle lage eggedosis.... Egg i smoothies hørtes ikke godt ut i mine ører, neste gang prøver jeg uten.... (fruktose altså, ikke egg).

Men tilsetter dere maten søtstoff/sukker daglig? Jeg gjør ikke det, men mulig det er fordi jeg bruker enten sukker/fruktose og da tenker meg om, og smaker om det kan være nødvendig før jeg dærsjer oppi noe.

Hva er deres tanker om dette, og hvor går deres grenser på type søtning etc. Jeg vil så gjerne lære mer om temaet, så jeg håper noen kloke hoder vil dele sine tanker med meg.

Ha en helt fortreffelig søndag

BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat