Sv: Søtningsmiddel vs sukker?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Bra tråd!
Selv bruker jeg ikke søtningsstoffer i det hele tatt, bortsett fra Stevia, men den Steviaen jeg har nå er så bitter at den ikke kan brukes til noe særlig, unntatt kombinert med sukker (tar vekk halve sukkermengden og legger til ørlite Stevia). Så jeg bruker altså sukker, men veldig lite, og da fullrørsukker, som har alle næringsstoffene intakt.
Det sies at fruktose har noen ikke så heldige virkninger på kroppen, at det er verre enn sukker mht insulinproduksjon tror jeg, men jeg husker ikke helt hvordan disse greiene er lenger. Uansett er det jo hvit som snø, det samme med sukrin. Tror ikke helt på "naturligheten" ...
Jeg kommer til å fortsette med sukker i små mengder, men det må selvsagt begrenses veldig hvis man skal kunne gå ned i vekt. Søt te har jeg vent meg av med, tesmaken kommer faktisk mye bedre frem hvis man ikke søter den. men det er nok vanskelig for mange. Jeg og broren min fikk et ultimatum da jeg var ca ti år - "Enten får dere te uten sukker til julefrokosten eller så får dere ikke te". Og dermed var det gjort 
Og ja, sukker i te er grusomt, i kaffe og kaffelatte også for den sak skyld. Helt enig....
Ja, så du mener at sukker er best, og jeg burde slutte med fruktose? Jeg bruker virkelig ikke sukker daglig, så ja, den kjøper jeg 
Noen som har noen motargumenter til denne?

|