Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-08, 21:24   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Av-ise fryseren..noen tips?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

g nå er det nok is i fryseren til å hjelpe de smeltende breene rundt om tilbake til sine glansdager.

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Må jo selvfølgelig fjerne alt av frossen mat, noen sier jeg skal koke vann og sette inn i der, hvor lang tid tar det før det er smeltet? Regner med at fryseren skal skrus av når jeg holder på, sant?

Jeg synes min metode er raskere og gir mindre søl:
Vri opp store håndklær i varmt vann og legg utenpå "isbreenes tunger". Etter noen få gjentakelser løsner isen i hele, store, tjukke flak som kan løftes over i vasken. Av og til må jeg hjelpe til å løsne flakene med en sløv kniv/stekespade el.l.. (Bruk butte gjenstander for å ikke skade fryserveggen.)

Et annet triks som gjør hele prosessen lettvint er å avtale en arbeidsfordeling med gubben. Han vet ikke hvor lettvint det er å avrime fryseren. Så det går nesten av seg selv å få avtalt at han tømmer fryseren og pakker aviser og ulltepper rundt maten. Så avrimer jeg … Og så legger han alt tilbake etterpå.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat