Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-08, 18:40   #1
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)?

Har en liten diskusjon på gang med ei venninne.
Hun mener at det er best å dele opp styrketreninga i overkropp/underkropp og fordele det over 2 dager, fordi man ikke greier å yte maks på begge deler dersom man trener begge på samme dag. Hun mener også at det holder å trene styrketrening på hvert område en gang i uka, altså overkropp hver onsdag og underkropp hver torsdag. Ikke noe styrketrening utenom de dagene, kun kondisjon (til nød).

Og jeg har lyst til å kjøre styrke på hele kroppen to dager i uka, uten å dele opp. Eks: mandag styrke, tirsdag og onsdag kondisjon, torsdag styrke, fredag og lørdag kondisjon(søndag er hviledag). Jeg har litt å stramme opp, og jeg vil gjerne se fremgang

Så.. Har det noe for seg å trene hele kroppen to ganger i uka, eller har hun rett i at jeg ikke greier å kjøre maks på hele kroppen iløpet av en treningsøkt? Sånn rent fysisk?
Noen som har noen tanker..?

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat