Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-08, 19:41   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)?

Vel, den gangen jeg trente aktivt på helsestudio med trener etc, fikk jeg ikke lov til å kjøre alle muskelgruppene på en gang. Kan bare ikke helt huske hvorfor.
Vet i hvert fall at det skal gå minst 36 timer mellom hver gang man trener samme muskelgruppe. Dette for at muskelen skal få tid til å restituere seg ordentlig mellom hver økt.
Trener man hver dag, vil det da være naturlig å ikke trene alle gruppene samme dag.

Når du legger opp til å trene styrke 2 ganger pr uke vil jo ikke dette være aktuelt. Kommer nok an på om du orker, tenker jeg. Begynner du med litt lav belastning, så kan du jo bare øke etter som....