Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-04, 19:55   #3
Maz
Medlem

Maz sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 59
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Legene er klar over dette, mer så i Norge enn i andre land. For et års tid siden stod det en artikkel i Gravid om faren ved sukker og svangerskapsforgiftning.

Her er en link til en norsk avhandling om emnet. http://www.adm.uit.no/doktorgrad/199.../Folgeroe.html

Men når det er sagt Iset, så vil det ikke bety at du ikke ville ha fått det om du spiste anderledes. Legene vet så lite om disse sykdommene og årsaker. De vil aldri si til noen at det skyldes kostholdet de har ikke belegg for å si det, det de kan si er at mye sukker (på legespråk er det alle raske karbohydrater) øker sjansene for preeklampsi). Nå er ikke gjentagelsesrisikoen din så veldig høy i og med at du ble syk såpass sent men det gjør iallefall ingen skade å være forsiktig.

I følge rådene jeg fikk fra Fedon når Mazungen var i magen så skulle jeg spise vesentlig mer proteiner enn hans normale opplegg. Mitt behov ligger på rundt 100 gram når jeg ikke er gravid og som gravid bør jeg spise mere enn det også. Mitt lille mysterium er om det er årsaken til at hun var mye tyngere enn hun så ut og var mye sterkere enn babyer flest. Vekstmålingene var også feil. Jeg tror mitt proteininntak ga henne høyere muskelmasse og jeg er overbevist om at dette er årsak til at hun var tidlig ute motorisk.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat