Sv: Huden følger ikke med
Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.
Bare en liten innskudd bisetning vedr. Grethe Roede;
Det kan godt hende GR passer for mange, men hennes filosofi er å spise mindre. Det å spise mindre er akkurat det samme som å sulte seg, bare i saktere tempo. GR bruker lite næringsmettet mat i kostanbefalingene, og det gjør at man MÅ spise ofte for å unngå det verste matsuget. Det er ingen som liker å gå sulten særlig lenge, og derfor er det så mange som sprekker og overspiser før eller etter endt kur.
Grunnen til at GR råder å spise mindre er fordi overvektige ofte fråtser (dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men mange) og spiser MYE MER enn hva som trengs for å dekke dagsbehovet. Og det gjelder ikke bare godteri/chips ol, men også det å spise seg STAPPMETT til de fleste måltider. Å spise mindre betyr ikke nødvendigvis å sulte seg, men å begrense seg til fornuftige mengder, noe overvektige ofte sliter med. (men ja, jeg personlig syntes det er lettere å holde meg mett på lavkarbo! Men det er fullt mulig på GR også!)
Å spise seg PASSE mett er normal standard i omtrent alle dietter. GR har aldri sagt at man skal sulte seg/ikke spise seg mett.
Jeg var GR tilhenger, men har nå gått over til lavkarbo. Men det betyr ikke at jeg har mistet all tro for GR og det hun står for. Syns det er mye fornuftig på alle parter, noen ting fungerer bedre for noen enn andre. Men lavkarbo har sperret opp øynene mine ang. hvor mye sukker man heller i seg i hverdagen, noe jeg aldri var klar over da jeg gikk på GR. Men GR har jo aldri oppfordra til rent sukker og slikt heller da, var jo snakk om å helst spise det groveste. Velger man lyse produkter (og holder seg innen for kcal mengden), kan man lett slite med sultfølelsen. Men det er der man har ansvar selv for hva man putter i munnen! 

|