Hei, og velkommen til oss !!
Ja du er nok i dårlig humør noen dager fordi:
Opprinnelig lagt inn av MHM
Både angst og depresjon kan forsterkes i starten av en ketoseperiode, fordi mengden serotonin i hjernen er lav midlertidig. Men så kommer kroppen i gang med sin egenproduksjon (ikke stimulert av karbohydrater), og da blir alt så meget bedre... Dessuten er det et naturmedisinsk prinsipp som sier at man kan regne med en forverring før en forbedring, etter oppstart av de fleste typer behandling. Kostendring er jo en type behandling.
Ketonene som produserer under ketose virker oppkvikkende, slik at de aller fleste føler seg bedre både fysisk og psykisk i ketose (etterhvert).
Så bare vær tålmodig, det pleier å gå over i løpet av noen dager. 
Men det jeg lurer på, er hvorfor i all verden du spiser bare proteiner og fett ? Det er da IKKE Atkins ?! Har du lest boka ? Der står det at du skal spise 20 karbohydrater pr dag, som HOVEDSAKLIG SKAL BESTÅ AV GRØNNSAKER !!
Jeg hadde også blitt sur & tverr om jeg hadde bare spist protein og fett, - og ikke er det sunt heller. Kroppen din får ikke de vitaminene og mineralene den trenger, du går glipp av viktige næringsstoffer ved å ikke spise grønnsaker. Du kan bli skikkelig sjuk og som sagt, det er IKKE Atkins. Det er derfor jeg lurer på om du har lest boka skjønner du. Hvis du ikke har lest den, så råder jeg deg til å få tak i et eksemplar snarest. I mellomtiden kan du lese linkene nedenfor - spesielt reglene for induksjon ! Vi vil gjerne at folk skal være friske, glade og lykkes - derfor terper vi på "reglene". Håper du ikke syns det er dumt !!
Om det er noe du lurer på eller har spørsmål er det bare å poste, så iiiiiiiiler vi til !!

Dr Atkins: