Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-04, 17:10   #4
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

tror du trenger en tur til psykolog,det er slett ikke meningen at noen med bulemi eller anorexia skal spise på Atkins vis. For deg er det vel best å klare å spise vanlig,uten å kaste opp. Men husk at dette ikke er noen medisinsk side.

Vi spiser bare mindre karbohydrater her enn det som er vanlig.

Hvorfor er det ikke meningen at noen med bullemi eller anokreksi kan spise på atkinsvis? Hvorfor er det ikke meningen at noen med spiseforstyrrelser skal spise lavkarbo???

Jeg tror at lavkarbokost er det optimale for ALLE, og spesielt for mennesker med spiserforstyrrelser etter som at det er ikke til å komme bort ifra at "vanlig" gjør det svært vanskelig å balansere vekt, hormoner og energi. Har man et problem psykisk så trenger en all den hjelpen en kan få!!! Og da er lavkarbodietter midt i blinken... (Og da mener jeg å følge dem... "by-the-book")

Men Malin - hele poenger er jo at du skal SPISE, det er bare slik at du SPISER uten å legge på deg! Du skal spise like ofte som barna dine! Og det er ingenting i veien for at også de også spiser som du gjør... Du må finne den balansen som fungerer for deg!

Spis rikelig med grønnt, endel frukt, fullkorn, nøtter og selvfølgelig masse sundt fett og protein. Det er byggestener som kroppen din trenger, og som på ingen måte medfører vektøkning eller fedme...

Pass på karbohydratene dine og spis selv om du ikke er sulten. Da vil du få balanse i hormonene dine, og derved balansere spiseforstyrrelsen... Men lavkarbo er på ingen måte en vidunderkur for å ta knekken på spiseforstyrrelser, men jeg mener det er en kjempeviktig hjelp for en som ønsker å overvinne ubalansen sin...

Lykke til Malin!