Opprinnelig lagt inn av Maz
HP : Selvsagt har du rett at for en med spiseforstyrrelser så er å følge denne type diett "by the book" ideelt. Men en som ikke veier for mye vil jo ikke gå ned i vekt på denne type diett og det er jo det som er målet når en er syk. Tror ikke en med aktiv anoreksi/ bullimi er i stand til å følge en slik diett by the book.
Jeg mener det virkelig er det beste å spise lavkarbo ved spiseforstyrrelser... For da vil kroppen balansere seg.. Som med meg... Jeg er undervektig,(les: ) får mer muskler. Når en spiser lavkarbo, så vil det en spiser hvertfall bygge opp kroppen.. -og ikke bare være energi som ligger seg som fett på de plasser som i utgangspunktet trigger en til å la være å spise... For kroppsmassene balanserer seg slik de i utgangspunktet var ment å være også...
Også kan vi jo også ta med kostholdets innvirkning på hormoner og psyken som også er vesentlige faktorer i en slik psykdom som anorexia er...
Lavkarbo er et kosthold som er bra for hele mennesket på alle plan, og som jeg sier til alle jeg kjenner som ikke vil spise: Velg hvertfall noe som bygger opp kroppen din når du først skal spise noe...