Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-08, 11:43   #3
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og depresjon..?

Hei
Jeg har prøvd kombinasjonen lavkarbo og depresjon

Første gang prøvde jeg Fedon-lavkarbo. Jeg gikk ned i vekt, men det hadde liten innvirkning på psyken. Burde kanskje nevne at da var jeg veldig langt nede, hadde angstanfall og hele pakken, og var veldig ustabil. Kostholdet ble en ting jeg kunne fokusere på, et "mål" om du skjønner. Hadde jeg fått annen hjelp i tillegg ville kanskje situasjonen vært annerledes. Etter en stund "glemte" jeg kostholdet (det skjedde så mye annet i livet), og det var tilbake til vanlig kosthold.

Så for litt over ett år siden oppdaget jeg ketolyse, og det har forandret alt Jeg kan fortsatt få sånne nedturer som jeg fikk i gamle dager, men forskjellen nå er at jeg merker det før det skjer og jeg greier å hente meg inn igjen. Veldig vanskelig å forklare skriftlig, men jeg håper du skjønner hva jeg mener
Angstanfallene er dramatisk redusert, de slår ikke like hardt og de varer ikke like lenge. Jeg er rett og slett mer stabil.
Men når jeg innimellom prøver meg på vanlig kosthold (sånn at jeg ikke er i ketose lenger), så får jeg den triste ikke-følelsen igjen som jeg hadde før. Og jeg merker at jeg blir ustabil, tankene lever sitt eget triste liv og humøret er flatt hele tida.

Så for min del er nøkkelen ketose
Nå er vi jo alle forskjellige, og det er ikke sikkert at ketose er veien for alle å gå, men det er verdt å prøve ut.
Håper du finner en måte å komme deg ut av dette på, livet skal ikke være tungt og vanskelig

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat