Sv: Lavkarbo og depresjon?
Dette har jeg også hatt utrolig god erfaring med! Lavkarbo har reddet meg på mange plan.
Jeg begynte med ketogen kost og spiste det i nesten to år, gikk ned en god del i vekt, og ble kvitt f.eks migrene, bare detn sykdommen i seg selv gjorde meg enda mer deprimert enn jeg alt var, og la et lokk over muligheten til å planlegge noe som helst.
Det gikk ikke så mange måneder etter at jeg la om kostholdet før alt bare var så jevnt!
Jeg fikk diagnosen angstpreget depresjon med maniske trekk i 2003, men nektet å ta medisiner, på grunn av eksterne erfaringer med venner.
Manien kommer litt fram om jeg går sulten. Det er rart med det.
Jeg kan liksom ikke helt få forklart hvor mye bedre jeg har det med meg selv nå! Jeg har gått over til noe mer fedonsk nå, men uten frukt og korn og melkeprodukter og med litt mer fett, og har opprettholdt den gode mentale og fysiske formen, heldigvis.
Det er så mange ting som utgjør min mentale form nå; Større grad av rasjonalitet, bedre kontroll på følelsene (ikke mere spontan krampegråt eller rødglødende grunnløst sinne ), høyere tanker om meg selv, i det hele tatt.
Jeg prøvde å spise karbomat en uke som et eksperiement, sov dårlig og var på gråten hele dagen. Aldri mer 
Jeg tror jeg reagerer veldig sterkt på sukker, har vel følsomme hormoner I guess!
Håper du får dette til, og at du kommer deg opp og ut! Det er faktisk helt vidunderlig, og jeg føler jeg peker litt nese til alle de gangene leger har prøvd å få meg på antidepressiva ved å lykkes med å selvmedisinere meg med mat !

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|