Sv: Alle de kiloene.... Hvordan klarer dere det????!!!!
Kan jeg spørre hvorfor du ikke har råd til å spise Fedon-mat? Jeg mener - det dreier seg jo om ganske vanlige matvarer, bare et litt annet utvalg. Ser ikke helt hvordan det blir så veldig mye dyrere enn annen mat, sånn bortsett fra "studentklassikere" som nudler og frossenpizza, da - men jeg regner med dere spiser litt annet enn det? I mitt hode er det i alle fall en myte at lavkarbomat er noe særlig dyrere enn annen mat - søker du i forumet her, finner du også sparetips for lavkarbere med trange budsjetter. Det lar seg helt fint gjennomføre! Fedon-mat er jo en kostholdsfilosofi som er sunn for de fleste, så den burde passe fint for hele familien. Og man spiser vel litt brød på Fedon, om enn ikke akkurat loff og kneipp, så mannen din kan da få brød... Hvorfor vil han ikke spise mer enn 1 egg i uken, forresten?
Poenget mitt er: kostholdsomlegging, uansett hvordan man velger å gjøre det, betyr at man ofrer noe for å oppnå noe annet. Hvis man ikke er innstilt på dét, så kommer man antakelig ikke så langt før det krasjer. Jeg mener ikke å høres negativ ut, vil bare understreke at det aller viktigste for å kunne gjennomføre en hvilken som helst livsendring er det mentale. Er man ikke motivert og innstilt på å endre gamle vaner, så faller det fort i fisk. Jeg er helt sikker på at dere kan gjennomføre en eller annen form for (moderat) lavkarbo for hele familien, og klare det greit økonomisk uten å øke utgiftene, men da er det viktig å dra i samme retning. Håper du kan overbevise mannen din om at det er et lurt valg, ønsker deg lykke til