Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!
Hmmm.... Du kan jo vanskelig slanke mannen din - det må han klare selv.... Jeg spiser samme mat som de andre i familien, bare med litt justeringer slik at det skal passe med et kosthold på Fedons prinsipper:
Feks dersom vi har spagetti med kjøttsaus, så spiser jeg kikerter istedenfor pasta og har litt salat til.
Når de andre spiser brød med "vanlig pålegg", spiser jeg feks Rugsprø med makrell i tomat/hardkokt egg/leverpostei og masse grønnsaker (tomat, agurk, paprika).
Spiser de andre fruktyoghurt, så spiser jeg cottage cheese med litt banan og masse kanel.
Til fisk har vi sluttet med potet, men har tilbehør som broccoli, kikerter som er surret i olje sammen med hvitløk og chili.
Men jeg skjønner argumentet ditt om pris: Jeg spiser masse nøtter, tørket aprikos, cottage cheese, egg etc og det koster jo litt. Men det kan gjøres billigere ved å feks kjøpe tørkede kikerter/bønner/linser som du koker selv. Ellers gjelder det jo å hamstre når det er tilbud på kyllingfilet, grønnsaker, avocado etc.
|