Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-08, 00:54   #34
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trygt å spise Melange margarin-inneholder ikke transfett!

Du bør lese deg opp på hva animalsk fett er. Som jeg sa tidligere er animalsk fett en blanding av lengre fettkjeder fra både fler og enumettede fetter + mettet fett.
Dersom du spiser mettet fett fra planteriket gjør det ikke noe om du tar bort animalsk fett, dog.
Husk også at det er ikke akkurat sunt å spise bacon hver dag da dette er røkt (fettstoffer harskner), det inneholder kreftfremkallende stoffer og konservering. Ikke gi fettet skylda, naturlig friskt fett har aldri vært farlig.

Nyere forskning viser også at en for stor andel flerumetted fett i kroppen gjør at mer fett harskner i kroppen med påfølgende frie radikaler og oksidasjon. Enumettet, mettet og animalske kilder generelt er mer stabile her.

Ta deg derfor en ekstra titt på hva endringen virkelig har vært. Har du tatt bort sunne animalske produkter som rent kjøtt, etc, eller har du fjernet bacon, pølser og andre prosesserte kjøttprodukter ?

En 10% endring av kolesterol over 3 mnd er etter min mening ikke signifikant. Følg rådene om naturlig hel mat og se over lenger tid enn 3 mnd.

Lykke til.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat