Sv: Er dette en bivirkning
Opprinnelig lagt inn av Sammy, her.
Hei
Jeg har vært i ketose i fire uker nå. De siste dagene har utslaget på stiksen vært på hundre og jeg har så kraftig hjertebank at jeg ikke får sove. Er dette en kjent bivirkning eller noe å bekymre seg for?
Det høres ikke så bra ut. Det er jo bare til å begynne med (de første par ukene) at det er vanlig med kroppslig ubehag på grunn av overgangen til ketose-forbrenning.
Drikker du nok vann? At du har sterkt utslag på stixen kan være fordi urinen din er konsentrert på grunn av for lite væskeinntak. (Å drikke mer vann vil gi mindre utslag på stixen, selv om du er like mye i ketose.) Man trenger mye mer væske på denne kuren enn ellers, så hvis du har drukket for lite vann kan det forklare kroppslig ubehag som hjertebank.
Tar du ketolysetablettene? Kroppen tappes for enkelte mineraler på denne kuren, det kan gi ubehag hvis man ikke får tilført supplement.
Til slutt: Er du sikker på at det er dietten som er årsaken til hjertebanken? Kan det være annet stress?
Hvis ikke det hjelper å øke væskeinntaket, kanskje du skulle sendt en epost til Torkil?
Håper det løser seg raskt - sånn kan du ikke ha det!

|