Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-08, 11:22   #14
Pusspuss
Nytt Medlem

Pusspuss sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: 69,4 N
Pusspuss er på en erverdig vei

Sv: Mat i syden ...

Hvordan har det gått meg deg?

Kom selv tilbake fra Kreta i går etter en ukes ferie. Vi hadde heldigvis leilighet slik at jeg fikk laget meg frokost selv, som besto av egg og bacon. Middag og evt lunsj spiste vi ute. Jeg synes faktisk det ble litt strevsom etterhvert å måtte forklare for hvert måltid hva jeg ikke kunne spise, dvs brød, poteter, french fries, ris, etc., og ba de deretter å anbefale noe jeg kunne spise. Det jeg kunne velge mellom var ikke så mye da. Det ble som regel kjøtt av ulike slag + salat. Den eneste uskeielsen jeg tillot meg var et glass tørr hvitvin av og til.

Hadde gledet meg til Mosakaen (?) som skal ihht "Gresk på reisen" skal bestå av aubergier med kjøttfarse/deig lagt lagvis med en kremet ostemasse, men fant ut at de puttet poteter i retten og hadde erstattet kremet ostemasse med hvitsaus! Og Meze besto blant annet av hvitløksbrød, poteter og andre ting jeg ikke kunne spise, så det var også utelukket.

Men det har gått bra med meg. Kjente underveis at jeg var i ketose, hadde den karakteristiske ketoseånden. Sjekket for sikkerhets skyld med ketosestix i dag og den viste at jeg var i ketose.

Det skal bli deilig nå å kunne variere litt mer med grønnsaker.

Pusspuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat