Jeg handler stort sett på Meny. Der får jeg som regel alt jeg trenger. Vi har Prix på hjørnet og der handler vi det vi har glemt !
På Rimi/Rema liker jeg ikke å handle - uansett hvor billig det må være. Har fått både dårlige grønnsaker og kjøtt/fisk der en gang for mye.
I helgene handler jeg grønnsaker på Grønnsakbua. De har masse spennende grønnsaker og alltid god kvalitet, - men de ligger litt utenfor byen og da gidder jeg ikke kjøre dit bare for en bunt bokkoli....
Ellers hender det jeg stikker innom spesialbutikker når jeg skal ha tak i ting litt utenom det vanlige. Innvandrer butikker, Middelthon (som importerer fra USA).
Ellers kjøper jeg kjøtt hos slakter (Idsø er landskjent for gode varer) og fisk fra fiskekummene/fisketorget. Men Meny der jeg handler har en veldig god både fisk og kjøttdisk. Så til "hverdags" handler det også der.
Jeg bruker så mye tid på mat at jeg nok er utenom det vanlige kresen på råvarene....
Bruker ikke tid på å kjøre fra butikk til butikk og bruker ikke mye tørrvarer. Det går stort sett i grønnsaker, fisk, kjøtt, fugl, egg og meieriprodukter.
Kosttilskudd kjøper jeg på helsekosten (Life som regel) + noen ganger på apoteket (de har mange ganger de samme produktene som helsekosten og noen ganger billigere).