Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Opprinnelig lagt inn av scartz, her.
Det er en ting jeg også har tenkt på. I mine øyne skal det "perfekte" kosthold gjøre at man får alle de nødvendige stoffene kroppen trenger, som f.eks vitaminer og mineraler. Noe man ikke gjør igjennom ketolysekuren, for der må man ta tilskudd. Dermed mener jeg at ketolyse ikke er et "komplett" kosthold for resten av livet. Men det mener jeg skal være nevnt i boka også! At når man har nådd idealmålet sitt, skal man føre inn mer karbs i kostholdet.
Tror det er vanskelig å få alle nødvendige næringstoffer gjennom maten. Vi har en matproduksjon som er preget av at vi skal produsere så mye som mulig og samtidig skal det være så billig som mulig. Dette mener jeg er nødt til å gå ut over kvaliteten på maten. Og dermed vil de fleste av oss kunne ha nytte av tilskudd i deler av livet i alle fall, eller kanskje i mesteparten.
Når det er sagt, så tror jeg at å finne den maten kroppen trives med, er noe av det viktigste vi kan gjøre for helsa. Om vi i tillegg klarer å finne ting i livet som gir oss glede, så er det en god måte å leve på. Og da vil kroppen også gjøre så godt den kan for å holde oss friske.
|