Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-08, 11:13   #18
Sari
Juniormedlem

Sari sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sari er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg trener styrke fellestimer (Bodypump) 2 ganger i uka; jeg har slitt med bekkenløsning gjennom og etter 2 svangerskap, og kan vel med hånden på hjertet si at dette er blitt MYE bedre etter at jeg begynte med styrketrening igjen. Kombinerer styrketrening med danceaerobic og steptimer samt at jeg går 3-4 korte/lengre turer i uka.

Det er alltid hardt å komme igang med treningen, ikke så kult heller å tråkke inn på treningsstudio de 4-5 første gangene fordi man føler seg så ufresh og dårlig på alle apparater. Snakk med en treningsveileder og finn ut hva som passer deg, kanskje du har mulighet til å trene tidlig morgen eller formiddag eller evt. sent om kvelden hvor senteret ikke er stappfullt av folk; snakker av erfaring her ... Vet ikke om dette er en sperre for deg, men vet det er det for mange. Nå har jeg kommer over bøygen og det bryr meg midt i... hvor pene og veltrente alle andre er. Jeg merker stor fremgang hos meg selv og det er det viktigste.

Alternative treningsformer kan jo være å låne "naboens hund", småturer i skog og mark, stepmaskin hjemme i stua etc.

Men jeg anbefaler å være med på organisert trening, har så god erfaring med dette selv (kontra hjemmetrening).

Lykke til!

Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat