Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-08, 11:46   #27
David
Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
David er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Synes mange har svart veldig godt her. Det handler egentlig bare om å finne erstatninger for poteter/pasta/ris og brød. Poteter/pasta/ris erstatter vi hjemme hos meg med grønnsaker, det hender sambo (som ikke trenger gå ned mer i vekt) spiser litt pasta. Brokkoli og blomkål fungerer utmerka som erstatning, og innimellom spiser vi kikerter eller linser.

Til frokost spiser jeg stort sett egg og bacon. Enten steker jeg egget på vanlig vis, eller jeg lager eggerøre evt en liten omelett. Tar ikke lang tid. Når jeg er lei av egg (merkelig nok blir jeg aldri lei av bacon ), spiser jeg enten kun bacon, eller jeg spiser fiberknekkebrød med LK-leverpostei.

Lunsj er som regel salat, evt rester fra gårsdagens middag.

Kvelds blir gjerne en frokostpannekake (søk!).

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid er like kreativ, men så lenge jeg har kylling, kjøttdeig, fisk, koteletter, grønnsaker, rømme og fløte i fryser og kjøleskap, og masse forskjellig krydder, blir det alltid en råd med middag.

Og jeg savner egentlig ikke det tidligere kostholdet. Jeg tillater meg å skeie ut av og til, men gjør ingen vane ut av det.

Jeg har gått ned 27 kilo på dette - først 20 for tre år siden, gikk opp ti kilo de neste 2 årene, og nå 17 kilo siden mai. Denne gangen har jeg tenkt å gjøre kostomlegginen permanent, men da må jeg tillate med å ikke være for streng - dvs noen planlagte utskeielser av og til. Jeg spiser f. eks. taco med både skjell og tortillas hver lørdag.