Jeg er enig med Albertine jeg !
Har allerede kommentert "prat" - i journaler jeg. OG skrytt av de som flyttet praten til MSN av seg selv !! Det koster penger med serverplass og dess mer som lagres av "unødvendige" ting, dess mindre plass er det til viktige ting.
Det er greitt med en smiley eller en setnings tilbakemelding eller oppmuntring, spørsmål, svar etc, det tror jeg alle er enige i. Personlig syns jeg grensen går med "samtale" ala IRC / MSN, uansett hvor den foregår i forumet. Det er når 2-3-4 personer er på samtidig og snakker sammen i tråden. Slike "samtaler" hører ikke hjemme i journaler heller, - og bør foregå i chatterom/IRC eller MSN. Hvis jeg skal svare på noe i en journal og må bla meg gjennom to tre sider med prat, gidder jeg ofte ikke å lete meg frem til det jeg vil quote (for at vedkommende skal skjønne hva jeg svarer på !!) I de fleste tilfeller blir det ikke til at jeg svarer i det hele tatt ! Som moderator har jeg ofte blitt bedt av journaleiere om hjelp til å "rydde opp", så jeg tror nok flere enn det virker som reagerer på dette.
Foreslår at det lages en høflig henstilling til alle om at "samtaler" ala IRC / MSN flyttes til der de hører hjemme. Skravler man i forumet er man som regel logget på samtidig og kan avtale å flytte seg. Er det dumt ?? HP ??
Når det gjelder jakte på flest mulig innlegg, burde jeg vel holde kjeften, siden jeg ligger så høyt på lista sjøl. Jeg fikk en melding om at nå måtte jeg sette igang å å poste for nå var Anne forbi meg på lista. Det hadde motsatt effekt på meg. Det har blitt mindre posting faktisk (som dere sikkert har sett). Det er da ikke noe point å ha flest poster ?? Men jeg HAR merket meg at det er voldsom trafikk til tider....
Forumet vårt begynner å bli så stort nå, og et er umulig å følge med på alt - eller svare på alt. Jeg har gitt opp !!