Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Hvis du leser her inne om insulinresistens og PCOS så skjønner du kanskje at man kan gå opp på en diett. Men heldigvis ikke på denne dietten - og jeg er helt enig, det er en livsstilsendring.
Men det som jeg ikke liker, er at sånne argumenter som både tante fiolett og onkel blå slenger ut her, er usaklige. Synes jeg. De har ikke den nødvendige respekt i seg. De kan såre. Å provosere er greit (forsåvidt), men å såre er noe annet. Hvis man provoserer klokt får man kanskje en nyttig debatt. Men jeg synes man bør være ganske varsom om man provoserer inne på et slikt forum. Jeg opplever å møte så mange vare og såre livshistorier som folk viser fram, som de deler. Og disse historiene handler ofte om følelse av ikke å lykkes. Av at man i mange år har blitt oppfattet som å ikke ha en strek psyke og vilje. Når jeg da leser innlegg av arten som blå startet med her, og fiolett fortsatte med - jeg da undrer jeg litt faktisk. Jeg håper det ikke ødelegger hva forumet er for både meg og andre. Det tror jeg ikke, men det kan nok skade noe. Kanskje det hjelper å si litt ifra, håper det da. For denne åpenheten som er her, at man deler disse historiene, har gitt meg enormt mye på min vei tilbake til normalt liv.
Sist redigert av Vibeke-67 : 09-10-08 kl 12:59.
|