Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-08, 00:00   #9
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med "folk flest" og ketogent kosthold?

Det er sjokkerende få som som vet hva lavkarbokosthold er i min omgangskrets. Veldig mange har hørt om Atkins, men vet ikke helt hva slags opplegg det innebærer. De fleste tror det dreier seg om GI, selvfølgelig fordi Fedon Lindberg har vært mye i media. Lindberg er ikke akkurat lavkarbo, og han er redd for mettet (naturlig) fett.

Når folk får høre om mitt kosthold, er det slanking som står i fokus. Da er første reaksjon alltid: "Ja sikkert fint, men hva skjer med blodårene dine da? Er du ikke redd for hjerteinnfarkt?"

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Til det er det for mange "forståsegpåere" som er med å diktere hva vi bør spise. De henter sin informasjon fra norske ernæringsmyndigheter som igjen styres av markedskreftene. Det er heldigvis flere og flere studier som påviser at lavkarbo er sunt. Men det gjenstår mye arbeid før det blir akseptert hos folk flest.

Er så enig! Ikke bare burde det bli akseptert, men jeg synes det er kjempeviktig at folk får vite hva de faktisk blir utsatt for når de blir anbefalt å spise fettfattig mat. Lavkarboforkjemperen i Sverige, Dr. Annika Dahlqvist, har kalt rådene fra svenske matmyndigheter for folkemord. Sterke ord, men synes ikke det er så langt fra sannheten.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat