Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-08, 13:27   #7
kimanders
Juniormedlem

kimanders sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Østlandet
kimanders er på en erverdig vei

Sv: Kosthold, trening og karbo

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

1. Jeg trener fordi det er gøy, for å bli bedre, for å nå mine mål
2. Sykkel i gruppe (landevei), Spinning, sirkeltrening og golf
3. Før trening er det som oftest en shake. Ved lange økter på sykkelen, må det fylles på underveis. Tidligere har jeg kjørt i meg energibarer, gels etc. Men nå som jeg har bestemt meg for å følge lavkarbo-stilen, så er jeg skikkelig usikker på hvordan jeg kan fylle lagrene underveis. Har noen noen gode råd til meg? Etter trening er det viktig å få i seg godt med proteinholdig mat. Enten en god middag, eller en protein/recovery-shake som kroppen tar opp raskt.

Jeg vil virkelig anbefale folk som vil ned i vekt å melde seg inn i en sykkelklubb. Landeveissykling er (stort sett) lavintensitetstrening, og det gjør det lettere for kroppen å brenne fett. I tillegg til at det er en idrett som i stor grad gjøres best som gruppe, så kan man lettere få andre til å hjelpe seg å bli god, uten at det går særlig utover gruppen.
For meg var dette en viktig faktor da jeg skulle begynne å trene. Jeg ville IKKE være "det svakeste ledd".
Man har det moro ute i friskluft om sommeren, og man finner alltid på vintertrening inne når det blir mørkt og kaldt. www.røyken-ck.com er en klubb har stoooor grad av sosial faktor og som passer for de fleste.

kimanders er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut Atkins Svar med sitat