Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-08, 11:03   #16
Lille-Lulle
Medlem

Lille-Lulle sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Hva med "folk flest" og ketogent kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Mulig jeg "banner i kjerka" nå, -men er ketogen kost for alle egentlig?
Jeg er litt opptatt av å skille mellom ketogen kost, og lavkarbo.....og sist nevnte er definitivt for alle....slik jeg har tolket det.....

Men ketose......?

(Tilføyelse: Ketogen kost er jo OGSÅ lavkarbo, men lavkarbo er mer enn ketogen kost.)

Ketolyse er jo en kur, ingen kostholdfilosofi.

Begynte med kuren av ren nysgjerrighet (ikke pga vekt), og har oppdaget at fravær av karber gjør noe positivt med kropp og sinn

På kjøpet har jeg fått større bevissthet om karboinnholdet i matvarer siden man må følge strenge (men enkle) regler for å oppnå ketose. Mye større bevissthet enn om jeg hadde kjørt en halvveis lavkarbo-omstilling.

Tenker at den ekstreme Ketolyse-kuren gir en tankevekkende oppstart på veien til et nytt og bedre kosthold. For meg har den virket slik iallefall.

Har begynt smått å introdusere litt mer karbo i kostholdet igjen, men er i ketose enda. Føler meg tryggere med å tilføre litt og litt karber, heller enn å starte i andre enden ved å fjerne litt og litt karb fra kostholdet.

Men jeg er sikkert en raring da

Sist redigert av Lille-Lulle : 11-10-08 kl 11:10.
Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat