Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-08, 15:19   #1
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Noen spm fra en avdanka ketolyser ...

Jeg vil så og si påstå at jeg er nogen lunde ferdig med ketolyse delen. Jeg har ikke gått ned alle kiloene jeg ønsker å gå ned, men jeg føler meg bedre og friskere når jeg ikke tenker på karber og slanking hele dagen. Men jeg vil ikke fortsette som før med masse karbohydrater, så jeg vil prøve å holde meg ca under 50 om dagen.
Men det kommer en del dillemmaer i løpet av dagen da
- Når jeg drikker kaffe, bruker jeg en halv dl helmelk i. Bør jeg helst bruke fløte??
- Grunnen til at jeg bruker helmelk i stede for fløte er f.eks at i dag skal jeg ha potetstappe til middag, og da teker jeg som så at: siden jeg skal ha et såpass karborikt måltid, må jeg kutte litt ned på fettet. Er dette riktig tenkt, eller er det greit å bruke fløte selv om???
- Jeg spiser ca 2 lindebrgskiver (av og til ikke noen) om dagen istede for rugsprø. Har bedre erfaring med det brødet enn knekkebrød i forhold til systemet mitt (avføring). Greit??
- I barnehagen lager vi mye mat på bål. Lager ofte retter med gulrøtter i. Spiser litt, men plukker som regel til meg mer brokkoli enn gulrøtter Ok?? (dette er en av grunnene til at jeg velger å gå generelt, alt blir mye lettere i henhold til jobben)
- Spiser en appelsin og et lite eple om dagen, ok??

Prøver å tenke at jeg ikke skal proppe i meg mye karber og det går som regel greit. Føler hverdagen er mye enklere nå. Har begynt å spise litt frukt og slikt også, og det er deilig. Appelsin smaker bedre enn aldri før og det er deilig å våkne opp om morran med en kopp kaffe (som jeg aldri har likt tidligere ) og en appelsin!!!

I dag blir det stappe. Vil av og til unne meg et potet-måltid, det er det jeg har savnet mest av alt.
Har levd generelt i noen uker nå og det har gått veldig bra. Har ikke gått opp noen ting og magen har det bra.
Når jeg nå tilføyer litt mer karber vil jeg også prøve å bli litt mer aktiv. Har lyst til å sakte men sikkert gå litt mer ned i vekt uten å tenke på det. Har sluttet å veie meg hver dag også!!!

Dette er vel litt mer lindberg kanskje, men jeg trives i vert fall. Lenge siden dere har hørt fra meg nå, men jeg er her inne HVER dag, men er ikke så aktiv. Vil bare se hvordan folk har det og holde meg bittelitt oppdatert.

Kan si at rockeringen blir brukt mer og mer, magen tåler et halvt minutt mer for hver gang =)

(fler spm kommer sikkert, det var dette jeg kom på i farta)

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat