Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-08, 19:59   #6
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Noen spm fra en avdanka ketolyser ...

Sitat:

Når jeg drikker kaffe, bruker jeg en halv dl helmelk i. Bør jeg helst bruke fløte??
- Grunnen til at jeg bruker helmelk i stede for fløte er f.eks at i dag skal jeg ha potetstappe til middag, og da teker jeg som så at: siden jeg skal ha et såpass karborikt måltid, må jeg kutte litt ned på fettet. Er dette riktig tenkt, eller er det greit å bruke fløte selv om???
- Jeg spiser ca 2 lindebrgskiver (av og til ikke noen) om dagen istede for rugsprø. Har bedre erfaring med det brødet enn knekkebrød i forhold til systemet mitt (avføring). Greit??
- I barnehagen lager vi mye mat på bål. Lager ofte retter med gulrøtter i. Spiser litt, men plukker som regel til meg mer brokkoli enn gulrøtter Ok?? (dette er en av grunnene til at jeg velger å gå generelt, alt blir mye lettere i henhold til jobben)
- Spiser en appelsin og et lite eple om dagen, ok??

hei du
kan jo prøve å svare deg med hvordan jeg gjør det i hverdagen.
Jeg bruker lettmelk i kaffen, minst mulig fett selv om det er litt mer karbohydrater.
Jeg tror ikke det spiller så stor rolle om du spiser en gulrot eller to varmet på bålet. (høres jo digg ut da!) Man kan jo være litt bevisst og prøve å spise minst mulig gulrøtter.
Å spise litt frukt er også greit.
Og bær (blåbær feks)
Når det gjelder potetstappen, ville jeg laget det med så lite fett som mulig, men samtidig - det blir jo ikke så godt. Så der må du bare velge.
Ellers bør du bruke mer olje enn smør og margarin når du går over til mer karbohydrater
jeg ligger vel på omtrent 50 karber om dagen jeg også - og trives godt med det.
Man blir ikke så dårlig om man spiser mat med karbohydrater i.
Og det er viktig å trene.
Hvis du sjekker bloggen min har jeg scannet inn opplysninger om eurodiett fase 3, som er den jeg er på nå. Kanskje du kan få noen tips der?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat