Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-08, 20:29   #1
Jillja
Juniormedlem

Medlem siden: May 2008
Hvor: Trondheim/Bergen (jepp, ukependler)
Alder: 44
Jillja er på en erverdig vei

Kan ketogen kur gjøre at man tåler karber dårligere etterpå?

Hei

Jeg har gått på ketolysekuren i 4 mnd og synes den har funka råbra! Jeg skal fortsatt ned mange kilo, men følte etterhvert på meg at jeg hadde gått lenge nok på kuren (iallefall for denne gang). Har begynt å spise noen knekkebrød og en frukt hver dag som en forsiktig overgang til normalt kosthold. Helt utrolig hvor dårlig samvittighet jeg satt med da jeg spiste første knekkebrødet, og det uten pålegg! Føler jeg nesten har blitt litt skrudd i hodet, etter å ha gått på denne kuren. Har aldri fulgt noen kur før og kuttet ut så mange matvarer før. Målet mitt har hele tiden vært å ende opp med et såkalt "sunt balansert kosthold" til slutt. Det var jo tross alt ikke et normalt kosthold som gjorde meg til tjukka, men alle sjokoladene++ Heretter skal lørdagskos bli forbeholdt lørdagene igjen

Jeg har bare blitt litt nysgjerrig.. Så at en skrev i et innlegg (husker ikke hvor) at ho tålte karber dårligere etter å ha slutta på kuren. Kan dette være tilfelle??

Heldigvis peker fortsatt vektnåla nedover uansett Så såå farlig var det heldigvis ikke å bevege seg mot vanlig kost igjen.