Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-08, 23:48   #14
isabella
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen Skaldemann brukere her?

Hei Kula!

Jeg har fundert mye på det samme selv. For noen år siden var jeg innom Atkins, som funket bra den. Men det var slankekur. Gjennomførte aldri de siste trinnene. Og selvfølgelig kom kiloene på igjen etterhvert som jeg fallt tilbake til gamle synder (mye karbo, som igjen ga trang til enda mer).

Derfor var jeg i utgangspunktet klar for å bare kutte ut endel karbo jeg visste jeg ikke tålte og lage min egenkomponert lavkarbo kur.

Så fant jeg Skaldemann sin bok, og hans tilnærming har jeg sans for. Samtidig tenkte jeg at det ikke var så mye nytt, lavkarbo kost, forhold karbo/protein/fett, og veldig vekt på kostholdsendring. Jeg har sans for den litt fandenivolsk måten han avliver myter på.

Ketolyse vet jeg lite om, kun det jeg har lest på forumet. Ser jo at de ligner veldig på hverandre alle, kanskje med den forskjell at Skaldemann er opptatt av ren kost, lite eller ingen søtningsmidler og det å ikke erstatte dårlige vaner med lettvinte løsninger. Jeg ser at i ketolyse blir det mye diskusjon om erstatninger for karbo. Noe som antagelig også jeg vil gjøre når jeg har kommet ned i vekt. Dette er vel ikke helt skaldermannsk.. eller?

Etter jeg har stabilisert vekten vil jeg nok endre litt på rutinene, det blir lavkarbo, men lagt opp til min kropp og dens signaler om hva som er best for meg.

Fint å se at du har hatt gode resultater! Jeg ser at det gir resultater og er i 3. uke.
Har hatt endel ubehag den siste uken men regner med det gir seg.

Ha en god natt.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat