Frokost ikke dagens viktigste måltid?
Gjennom hele livet har vi hørt at det er viktig med frokost, dagens viktigste måltid. Noe som for meg har vært vanskelig. Når barna var små så var frokost en selvfølge. Nå er vi to voksne igjen i hjemmet og det er veldig lite frokost hjemme hos oss. Noe som til tider har gitt dårlig samvittighet.
Jeg er ikke sulten om morgenen. Hverken før i karbo kost tiden, eller nå når jeg spiser lavkarbo. Jeg orker ikke tvinge i meg mat, og har nå begynt med kaffe som jeg heller en skvett fløte oppi. Da holder jeg min fettforbrenning igang. Kaffe har heldigvis ikke noe begrensende effekt på vektnedgangen, hittil ihvertfall.
Idag satt jeg og leste i siste nummer av Mat & Helse, og halleluja!!! her er det en artikkel som heter "spis mest på kvelden". Dette gjelder spesielt de på lavkarbo/lavglykemisk kosthold. Absolutt verd å lese!!
I tillegg handler spalten Innsikt om Fett og fet mat. Muligens ikke noe nytt for de som har vært i lavkarbo land lenge, men absolutt matnyttig.
Det er så deilig å lese artikler som bekrefter det en har gått og kjent på over lang tid, men som strider mot alt som kommer fra de fleste ernæringsekspertene. Det er bare synd jeg ikke har stolt mer på egne signaler/erfaringer tidligere, da hadde vekten vært regulert for lenge siden.
Men aldri for sent!!
Ha en strålende helg alle sammen!
|