Sitat:
*ler* hvor har du den ideèn eller forestillingen om tre dager fra? *nysgjerrig *
Det er tiden fra fruen mener det er nødvendig å støvsuge / vaske til jeg mener det er nødvendig. "respons tiden"Vil varier fra par til par , men vi menn vil stort sett kreve at det må være mer å ta før det blir nødvendig med støvsuging / vasking.
Sitat:
Rydding er jo så mangt..... Det kommer jo an på hvordan utgangspunktet er... -er det ryddig, så er det jo bare litt orden og struktur på oppgavene som skal til for å holde det ryddig (feks rydde etter seg mens en lager mat og sette inn i oppvaskemaskinen når en er ferdig å spise... Sitte oppvaskemaskinen på om kvelden, og tømme den mens en lager frokost om morgenen... Så holder en jo orden rundt seg... Og ikke minst: ta med barna på rydding av leker når det er leggetid...så er de også unna veien. Når det gjelder post og aviser som flyter, så legges de i gjennvinningsposen når en er ferdig med det... tar det etterhvert, så blir det ikke rot.. )
Overnevnte er jeg ganske flink til når jeg har lyst og energi, men når jeg er slapp og utslitt så lar jeg alt stå til tiltakslysten er kommet tilbake.
Dette har fruen nå skjønt , så nå lar hun det stå til jeg tar det.
Var endel mas om dette før , men nå går alt meget bedre.
Sitat:
Jeg tenker med gru på hvordan det hadde sett ut her etter tre dager uten rydding... Vi lager all maten fra bunnen av med alt det avfall det medfører... om ikke noen tok det av benken på bare to måltid, så ville det ikke være plass til å gjøre noe, jeg ville ikke orket å lage mat.. for det var jo bare skitne kjørler... nei huff.... og for ikke å snakke om en toåring som får et ryddig rom til å se bombet ut på 4 minutter (har tatt tiden.. )
Enig.
6 åringer og 9 åringer er flinke til å rote de også, men å rydde er visst foreldrenes jobb.
Sitat:
Det skjønner jeg godt. Ikke kjekt å bli mast på.... Men det er "fortjent" om jeg kan bruke et sånt ord om personen ikke tar sin del av oppgavene..
Før sa fruen at den eneste måten å få meg til å gjøre husarbeid på var å mase. Nå ( endelig ) har hun funnet en bedre måte: hun lar ting være til jeg gjør det, og jeg trives med det. Tror også at fruen trives bedre med at ting blir gjort uten at hun maser.
Sitat:
Går greit med litt rusk, men det er jo så kjappt å få unna likevel når det er så lite....
Kansje vi har funnet kilden til problemet. Jeg mener det må vare en del rusk for at det skal være noen vits i å hente frem støvsugern. Jeg vil vente til det virkelig vises at jeg har gjort rent.
|